neděle 28. září 2008

Nejkrásnější

Přiběhla jsem k nim. Šťastný úsměv, shledání po dlouhé době. Do úst se dere otázka: „Proč jste odjeli beze mě? Proč jste na mě zapomněli?“
Odpověď v jejich očích... Nezapomněli. Špatně pro mě.
Hlasy zprava: „Nepatříš sem.“
Hlasy zleva: „Chudák holka, nemůže za to.“
Odpověď: „Ale může... za všechno si může sama.“
„Ne, může za to on... My víme kdo.“
Zmateně upírám tázavý pohled. Nic nechápu.
„Běž zpátky domů,“ říká jeden z nich. „Tady už nemáš místo.“
Šok. Jak přejetá couvám zpátky. Oči se zamlžují, pláči. Otáčím se a odcházím. Najednou běžím. Běžím pryč z toho místa. Padající slzy mi odlétávají z tváří, vítr je bere, chvíli se s nimi laská a pak je odhazuje do spadaného listí. Běžím po známé cestě.
Každý den, každé léto, znovu a znovu. Loni, předloni, ještě předtím... Každé ráno touto cestou až na to místo, co je tam úplně vzadu. Jen vyběhnout z tmavého lesa na prosluněnou stráň, přeběhnout po provazovém mostě a vstoupit na molo.
Je odliv. Mořské vlny jemně šplouchají po písčité pláži a k molu se nedostanou. Sedám si na prastará dřeva a hledím do dáli. Stále pláči. Stále to bolí. Vidím známé tváře, ale jsou daleko. Nemohou ke mě a já k nim. Oni neznají cestu. Zapomněli. Křičím: „Tak dlouho jste tudy se mnou chodili. Jak jste mohli zapomenout?“ Neslyší, jsou daleko. Nad obzorem vychází slunce a odráží se od rozvlněné hladiny. Svítí mi do očí. Jak dlouho tu ještě budu sedět? Jak budu chtít. Oni zapomněli... mám hodně času.

3 komentáře:

Grete řekl(a)...

Wow! Ty nám jako spisovatel pěkně rosteš! Tohle bylo fakt dobrý!

Ta co věří na zázraky řekl(a)...

Hmm, to je zvláštní, jak se texty povedou, když to jde fakt ze mě...

Anonymní řekl(a)...

Tady je Rej a míní: Tak tohle je opravdu dooooooooooooost dobrý! Málem bych ještě dodal že lepší než píšu já :) S tvým souhlasem bych ta nejpovedenější díla šoupnul k sobě na stránky, kde jsi mimochodem už byla? (lw.webgarden.cz)